نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
خبرهای پنجره ی تابستانی نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس / بخش سیزدهم

خبرهای پنجره ی تابستانی نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس / بخش سیزدهم

روزهای نقل و انتقالات داغ تابستانی اغاز شده و هواداران یوونتوس در انتظار خرید و فروش تیم محبوب خود می باشند. در ادامه سر تیتر مهم ترین اخبار روز نقل و انتقالات یوونتوس را با هم مرور خواهیم کرد.

 

― آنها که معتقدند هزینه‌ی 35 میلیون یورویی برای میلینکویچ‌ساویچ کاملاً اشتباه است، درست می‌گویند! به نظر من هم ارزش فعلی او تنها نیمی از این عدد است؛ شاید چیزی در حدود 20 میلیون یورو. واقعیت این است که قرارداد او با لاتزیو یک سال دیگر به پایان می‌رسد و تا کمتر از چند ماه دیگر این ارقام به «صفر» تبدیل می‌شوند. من اگر به جای یوونتوس بودم یا همان مبلغ را برای جذب او پرداخت می‌کردم و نه یک یورو بیشتر، یا صبر می‌کردم تا سال آینده او را در انتقالی آزاد و رایگان به تیم اضافه کنم. (Massimo Pavan)

 

― همزمان با جدی شدن انتقال مارسلو بروزویچ به النصر عربستان، نراتزوری بیشتر از هر زمان دیگر به داویده فراتِزی نزدیک شده و کاملاً آماده‌ی پرداختِ بی‌چون‌چرای رقم مدنظرِ ساسوئولو (35 میلیون یورو) است. در اینتر، کمتر کسی این روزها شک دارد که ستاره‌ی سبزومشکی‌پوشان به میلان نخواهد آمد. همه‌چیز آماده است تا اینتر «یوونتوس» و سایر رقبا را در کارزار جذب فراتِزی شکست دهد. (Corriere dello Sport)

 

― یوونتوس سرانجام تصمیم گرفت که قرارداد خوان کوادرادو، وینگر کلمبیایی‌ و 35 ساله‌اش را تمدید نکند تا یکی از کاپیتان‌های بیانکونری پس از 8 فصل حضور در تورین و انجام بیش از سیصد بازی با لباس سیاه‌و‌سپیدها برای همیشه با بانوی‌پیر وداع کند. (TMW)

 

― علی‌رغم برخی از خبرها که جدایی خوان کوادرادو از یوونتوس را قطعی عنوان کرده‌اند اما هنوز تمام درهای مذاکره و توافق میان این بازیکن و بانوی‌پیر بسته نشده و نمی‌توان احتمال تمدید یک ساله‌ی قرارداد او با یووه را کاملاً منتفی دانست. در عین‌حال فنرباغچه ترکیه یکی از باشگاه‌هایی‌ست که آماده جذب این بازیکن کلمبیایی است. (Orazio Accomando)

 

― قطعاً تمایل و پیشنهاداتی خارج از ایتالیا برای جذب فدریکو کیه‌زا وجود دارد اما تازه‌واردِ یوونتوس از ناپل (کریستیانو جونتُـلی) با همراهیِ فالی رمضانی (مدیربرنامه‌های فِده) سرانجام این ستاره را در تورین حفظ خواهد کرد. (Paolo Paganini)

 

― در حالیکه فابیو میرتی، هافبک 19 ساله‌ی یوونتوس همراه با تیم ملی زیر 21 ساله‌های ایتالیا در مسابقات جام ملت‌های اروپا، در رومانی و گرجستان حضور دارد از سالرنو خبر می‌رسد که پائولو سوزا، سرمربی پرتغالی این تیم که در اواسط دهه‌ی 90 میلادی نیز تجربه حضور در یوونتوس را داشته، از مدیران سالرنیتانا خواسته تا مقدمات پیوستن این بازیکن در تیم تحت هدایتش را فراهم کنند. این در حالی‌ست که پیش از این نیز خبرهایی از علاقه‌ی جنوا برای به خدمت گرفتن قرضیِ میرتی در رسانه‌ها انتشار یافته بود. (Il Corriere dello Sport)

 

― پائو تورس، مدافع 26 ساله‌ی ویارئال که فصل گذشته را به صورت قرضی در مالاگا سپری کرد، آماده است تا از فوتبال اسپانیا جدا و مقصدی جدید در اروپا را برای ادامه دوران فوتبالش برگزیند. جدا از آستون‌ویلا در انگلستان، یوونتوس و ایتالیا نیز مقصدی جذاب برای این ملی‌‎پوش اسپانیایی است. با اینکه هنوز پیشنهادی مشخص از سمت غول‌های تورین به سوی او نرسیده اما در صورت به فروش رفتن گلیسون برمر، او می‌تواند به یکی از مهره‌های ارزشمند در قلبِ خط دفاعی بیانکونری مبدل شود. (Marca)

 

― نامِ مارکوس آکونیا، مدافع آرژانتینی و 31 ساله‌ی سویا همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های در دسترس یوونتوس برای جایگزینی الکس ساندرو در فصل آینده شنیده می‌شود. برخی از مدیران یووه باور دارند که او گزینه‌ای ایده‌آل، با تجربه و مقرون‌به‌صرفه برای سمتِ ‌چپ خط دفاعی بیانکونری ا‌ست. (Sportitalia)

 

― ماریو هرموسو، مدافع 28 ساله‌ی اتلتیکو مادرید نیز به رادار یوونتوس برای جانشینی الکس ساندرو اضافه شد. قرارداد این بازیکن اسپانیایی با روخی‌بلانکوس در تابستان 2024 به پایان می‌رسد و بیانکونری در صورت تصمیم برای جذب هرموسو باید در حدود 20 میلیون یورو به روخی‌بلانکوس پرداخت کند. هرموسو که توانایی دوگانه‌ی بازی در مرکز و سمت‌چپ خط دفاع را دارد، سابقه‌ی بازی برای تیم ملی اسپانیا، تیم B و C رئال ‌مادرید، وایادولید و اسپانیول را نیز در کارنامه‌اش داشته است. (Gazzetta)

 

― مَتئو تونی‌اُتزی به عنوان یکی از استعدادیاب‌های یوونتوس، از سوی مدیران این باشگاه به رومانی (محل برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپای زیر 21 سال) اعزام شده تا بازیکنان مستعد و ستاره‌های نوظهور فوتبال اروپا را در خلال این تورنمنت رصد و ردیابی کند تا هدف‌گذاری‌های بیانکونری برای این پنجره نقل‌و‌انتقالاتی با تکیه بر داده‌ها و تحلیل‌های به‌روز شده‌ی او انجام شود. (Il Giornale)

 

― در حالی‌که روملو لوکاکو خواهان ماندن در اینتر است اما مائوریتسیو پوچتینو تمایل فراوانی برای همکاری با این مهاجم بلژیکی در چلسی دارد. عدم قطعیت در یافتن مقصد فصل بعدِ این مهاجم 30 ساله البته با پیروزی لندنی‌ها در جذب دوشان ولاهوویچ و پشت‌سر گذاشتن سایر رقبای متقاضی به خدمت گرفتن این مهاجم صربستانی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق سناریویی جدید شود؛ موقعیتی که در آن یوونتوس می‌تواند با معاوضه این دو بازیکن به علاوه‌ی دریافت مابه‌‎التفاوت ترانسفرِ ولاهوویچ (شاید در حدود 40 میلیون یورو) ، بیگ‌روم را در انتقالی جنجالی به تورین بیاورد. (خبرِ Matt Law در روزنامه‌ی Telegraph)

 

― شرایط فعلی؟ نیکولو در شرایطی خاص پا به ترکیه گذاشت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز با شرایط وفق پیدا کرد. حیف خواهد بود اگر فصل آینده او را در استانبول نبینیم. فعلاً که او مثل سایر بازیکنان در تعطیلات به‌سر می‌برد و پس از آن نیز برای حضور در دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا به جمع همبازیانش بازخواهد گشت. / پیشنهاد جدید؟ صحبت در مورد گزینه‌ها در این مقطع بسیار زود است؛ هنوز راهی بسیار طولانی در مسیر نقل‌و‌انتقالات تابستانی در پیش داریم. / خروج از گالا؟؟؟ موکلم از بودن در ترکیه راضی‌ست اما در صورت رسیدن پیشنهاد قطعاً شرایط را ارزیابی خواهیم کرد. / مطلوب‌ بودن شیوه‌ی تاکتیکی میلان برای زانیولو؟؟؟ بله؛ با شما موافقم اما اجازه بدهید وارد این موضوعات نشویم. (بخشی از صحبت‌های Claudio Vigorelli، مدیربرنامه‎‌های نیکولو زانیولو در مصاحبه با TV Play)

 

― نماینده ماتیاس سوله امروز (سه‌شنبه) در تورین با مدیران باشگاه یوونتوس در خصوص انتقال قرضی موکلش به مونتزا و بررسی پیشنهادات دیگر این بازیکن 20 ساله که عمدتاً خارج از ایتالیا هستند، دیدار و گفتگو می‌کند. او در این دیدار همچنین در خصوص شرایط رضایت یووه برای انتقال دائمی سوله نیز صحبت خواهد کرد. (Gianluca Di Marzio)

 

― من آنچه می‌دانم را با شما به اشتراک می‌گذارم؛ عربستانی‌ها پیشنهاد اعجاب‌برانگیزی به الگری ارائه کرده‌اند. حتی همکاران و دوستان نزدیکش نیز فشار زیادی برای ترغیب او انجام داده‌اند امــا او به هیچ عنوان برای رفتن قانع نشده است. اینکه او سرانجام تسلیم وسوسه‌ی الهلال بشود یا نه را نمی‌توان قاطعانه حدس زد اما شاید پیوستن جونتُـلی به یوونتوس نقشی اساسی در تصمیم‌گیری نهایی الگری ایفا کند. در صورتی که برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های این دو با هم در یک مسیر نباشند، آن‌وقت است که مکس می‌تواند به گزینه خداحافظی با بانوی‌پیر جدی‌تر بیاندیشد. (Michele Criscitiello)

 

― علی‌رغم رسیدن پیشنهاد باشگاه فنرباغچه‌ی ترکیه برای به خدمت گرفتن ماتیا پرین، سنگربان دوم یوونتوس با انتشار تصویری از خودش با لباس یووه به همراه دو قلب سیاه و سفید در صفحه‌ی شخصی‌اش در اینستاگرام، به صورت غیرمستقیم نشان داده که علاقه‌ای به ترک تورین ندارد. شنیده‌ها از او نیز حاکی از این است که او برای ماندن مصمم و کاملاً متمرکز به آینده‌اش در این تیم است. (Benedetta Demichelis)

 

― «فابیانو (پاریسی) چند روز پیش به من گفت پیشنهاداتی که تاکنون دریافت کرده همگی شفاهی بوده‌اند و هنوز هیچ باشگاهی به صورت رسمی پیشنهادش را به امپولی ارسال نکرده است. به عنوان یک مربی و نه به عنوان یک دوست می‌گویم؛ پاریسی در نقش وینگر در سیستم 3.5.2 یووه و شیوه‌ی چیدمان مائوریتزیو سازی در لاتزیو می‌تواند بهترین عملکردش را ارائه کند. » (Roberto Filarmonico)

 

― تیموتی وِآ به اتفاق همراهانش بعدازظهر روز چهارشنبه بیست و هشتم ژوئن از ایالات متحده آمریکا به ایتالیا و تورین خواهد رسید و روز بعدش نیز در «جِـی‌مدیکال» تحت معاینات پزشکی باشگاه یوونتوس قرار خواهد گرفت. رقم انتقال او 12 میلیون یورو به همراه پاداش در نظر گرفته شده و قرارداد او با بیانکونری نیز 5 ساله بسته می‌شود. وِآ آخرین فصل حضورش در لیل را با آمارِ 32 بازی بدون گلزنی پشت سر گذاشته است! » (Gianluca Di Marzio)

 

― «با اینکه در آمریکا، وِآ را بازیکنی اثرگذار و مهم برای تیم ملی این کشور می‌دانند اما من او را صرفاً ذخیره‌ای لوکس می‌بینم که بسیار کمتر از بازیکنی نظیر مارکوس تورام برای دیدن بازی و عملکردش هیجان دارم. وِآ البته ویژگی‌های فیزیکال و فنی قابل‌قبولی دارد اما ضعف‌هایش در نقش‌های تدافعی و بازگشت به عقب انکارناپذیر است. او برای بهتر شدن چاره‌ای جز تلاش و یافتن راهی کاربردی ندارد. » (Gianfranco Teotino)

 

― «به نظرم وِآ خریدی جالب و مفید برای یوونتوس خواهد بود. او بازیکنی جوان و انعطاف‌پذیر است و ویژگی‌هایش کاملاً با سیستم 3.5.2 یوونتوس سازگار است. وِآ می‌تواند به عنصری تهاجمی در تفکرات و سیستم مدنظر الگری تبدیل شود. (Paolo Condò)

 

― خود فدریکو بهتر از هر کس دیگری می‌داند که پس از بازگشت از دوران آسیب‌دیدگی شدید زانویش همچنان نتوانسته به آن فرم ایده‌آلی که از او می‌شناختیم، بازگردد. حتی چه‌بسا هنوز مصدومیتش نیز 100% بهبود نیافته باشد. با این همه الگری همیشه به او احترام گذاشته و به توانمندی‌هایش باور داشته است. حتی در روزهایی که یووه به شدت نیازمند او بود مکس روی او ریسک نکرد و به حداقل‌هایی از او بسنده کرد. بگذارید صریح یادآور شوم: نمره‌ی کلی کیه‌زا در فصلی که سپری شد کاملاً منفی بود. شاید به خاطر این حجم از ناکامی باشد که کیه‌زا به جای انتقاد از خود، تحلیل عملکردش و ایجاد انگیزه برای جبران مافات، افسردگی را برگزیده است. اگر بهتر شدن او در چند بازی آخر یووه در فصل گذشته و گلزنی در مقابل هلند (در لیگ ملت‌های اروپا) به همراه خاطرات خوبی که از او در یاد داریم نبود، مواجهه با شایعات رنگارنگ پیرامون او به‌هیچ عنوان باورپذیر نبود. هر قدر او سیاست سکوت و انفعال را در پیش گرفته اما مدیر برنامه‌ها و دوست‌دخترش جور او را کشیده‌اند و با استفاده از شیوه‌های مختلف به تکذیب شایعات در خصوص او پرداخته‌اند. کیه‌زا باید بداند که باشگاه همچنان روی او حساب می‌کند و اگر او نیز بخواهد این همکاری و تعامل می‌تواند به نقاط اوج خود بازگردد. اما اگر تصمیم نهایی فده، ترجیح رفتن بر قرار و پاسخ مثبت به پیشنهادات ظاهراً چنددَه میلیونیِ باشگاه‎‌های بزرگ اروپایی باشد، بعید است یوونتوس نیز با آن مخالفت کند. با این همه، من همچنان متقاعد نشده‌ام که باشگاه‌ی در اروپا باشد که برای بازیکنی با شرایطِ فعلیِ کیه‌زا دستمزد 8 میلیونی و هزینه‌ی انتقال 60 میلیونی پرداخت کند! (Giancarlo Padovan)

 

ارسالی از جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: